Saturday, June 4, 2011

Dagens bodyrock

Imorse när jag ställde mig på vågen så hade den klättrat upp! Jag trodde att jag höll mig i skinnet igår? Men jag åt väl fler chips vid middagen än jag trodde. Det gav mig lite eld i baken och eftersom Friskis har så dåligt med pass i helgen så fick det bli träning på egen hand.

Det var på tiden att jag körde ett nytt bodyrockpass. Jag är så lat och mesig och bodyrock är så tufft, men åh så effektivt! Så idag trotsade jag mig själv och körde på. Efter ca 4 rundor ville jag sluta, men så tänkte jag att "kör i alla fall 5 rounds". Sen efter 5 rounds kom jag på att det blir ju ojämnt så jag fick köra 6... och då tänkte jag att om jag klarat 6 så ska jag väl ändå klara 4 till! Och så fick det bli. =)

Dagen började dock med frukost:



Mina älskade knäckebröd funkar utmärkt att äta nån timme innan träning. Det ligger inte så tungt i magen och jag blir inte dåsig som jag ibland blir av gröt. På bilden ser ni också min nya fina kaffepress som jag använder till te. 40 kr på TGR, den räcker till två koppar - helt perfekt.

Här är min träningsstation för dagen. I skuggan på en tom tennisplan. Klockan var bara halv ett men det var redan 22 grader i skuggan. Jobbigt värre!



Dagens träning blev alltså det här passet.
Jag klarade 10 rundor, utan vikter, på tiden 23:33:80
Innan dess körde jag en kort uppvärmning med stretching och 2x100 skips med hopprep.
Efteråt blev det 100 skips till och en kort stretching.

No comments:

Post a Comment