Friday, July 15, 2011

Den månad som gått

Jag har den senaste månaden försökt komma in i den här sommarkänslan, men inte riktigt lyckats. Jag tränade väldigt hårt, kände mig rastlös så jag tränade ännu mer. Så hamnade jag i en sits där kroppen sa ifrån. Jag blev rädd att jag hade fått benhinneinflamation så jag tog ett tvärt träningsuppehåll. Under 2 veckors tid tränade jag inget alls förutom ett fåtal längre cykelrundor. Efter 2 veckor provade jag igen men kände fortfarande av det. Veckan efter samma sak igen men lite mindre ont och lite mer bara "kände av det". Denna veckan har jag lyckats träna två gånger och idag kände jag inte av något ont speciellt mycket. Dock tog jag det lungt och tog inga risker med belastning på benet.

Nu har jag även fått ryggont. Kanske p.g.a. att jag inte kunnat träna och suttit och haft tråkigt rätt så stora delar av dagarna. Jag drog ner till gymmet och tränade ryggen lite extra efter passet idag samt hängde lite i ribbstolarna. Det kanske hjälper. =)

En annan nyhet är att jag har gått ner mina 5 kg som jag ville tappa och jag väger numera runt eller strax under 50 kg. Jag har nog inte riktigt fattat det ännu och har svårt att se min kropp som smal eller i alla fall "normal", men det kommer väl.

Jag har också provat att dansa Zumba, som var ett av mina mål. Bara provat på i parken där de erbjuder gratis Zumba på lördagsförmiddagar. Det är ju sk*tsvårt när man inte kan rörelserna!

Jag har också ätit väldigt dåligt och oregelbundet i sommar. Man vill ju njuta lite av årstiden och inte lägga för mycket energi på att allt ska vara rätt och riktigt hela tiden så ibland her det blivit en latte på stan eller lunch. Pizza-filmkväll har jag också gått igenom. Jag försöker njuta av livet, helt enkelt.

Här kommer en sommarhälsning med jordgubbspaj och vispgrädde!

No comments:

Post a Comment