Thursday, March 1, 2012

Vårtecken

Solen skiner och snödropparna tittar fram. Snödropparna har visserligen stuckit fram lite här och var ända sedan december eftersom vädret är som det är men ändå. Det känns som om våren är på väg. Häromdagen hade vi 22 grader i solen!

Med vårkänslorna är det mångas brinnande önskan om den perfekta kroppen som börjar vakna till liv igen efter en vinter i stickade tröjor och dunjackor som får även den mest trimmade kropp att se ut som en michellingubbe. Även min vilja börjar växa sig starkare igen. Jul och nyår är slut. Det börjar bli mer behagligt att ta sig ut och träna. Nu är det dags att köra.

Den senaste månaden har jag tränat enligt bodyrock.tv's 30 dagarsutmaning. Jag säger det igen. Bodyrock.tv är bra! Man behöver minimalt med utrustning för att förbättra kropp och själ. Min enda utrustning är en gymväska som jag fyllt med småsten, en gymboss intervall timer och en yogamatta. Jag äger visserligen också två hantlar och ett hopprep men dessa används sällan. Ett bodyrock pass tar ca 15 minuter och sen är det klart! När jag började denna utmaning så var jag så försoffad att jag bara klarade ett fåtal push ups. Numera kan jag utan större problem göra 10-15 push ups. Dessutom är den underbart att känna sig som en del av en community. En som främjar hälsan.

En av mina många frukostar. Laktosfri 3% yoghurt med en blandning av nötter och mjuktorkade aprikoser samt ett ägg. Ägget ger förvånansvärt mycket till en frukost som denna. Det ökar protein och fettintager och gör måltiden mer matig.

1 comment:

  1. Underbart med våren i antågande!

    Visst är ägg super. Äter det också ofta till frukost eller mellanmål.

    ReplyDelete