Thursday, May 24, 2012

Nya leksaker

Nu har jag äntligen varit och köpt lite nya leksaker. Jag hade ett presentkort som jag fick på min födelsedag och nu bestämde jag mig äntligen för vad jag ville använda det till. Det blev ett par hantlar som går upp til 10 kg vardera, men jag misstänker att om man vill så kan man göra en som är tyngre istället men då får man nöja sig med en hantel.

Så här ser de ut och totalt väger de som mest 20 kg. Om man är ute efter ett par hantlar så har man förresten ett ypperligt tillfälle just nu; Intersport säljer nämligen ut dessa för 600 kr istället för 800. 600 kr för 20 kg skrot, det är inte så illa.

Jag måste ha sett rolig ut på vägen ut från affären, och hem. I ena handen en påse från mataffären och en påse från en second handaffär, i andra handen ett paket på 20 kg - och ni vet ju hur man ser ut när man försöker gå med något väldigt tungt i ena handen(tänk lopsided "farmers walk"). Sen insåg jag ju att jag aldrig i världen skulle kunna cykla med paketet så jag gick hela vägen hem med ena handen på pakethållaren - och min nya leksak.

1 comment: