Monday, July 2, 2012

Petra testar - Gevalia Millicano

Nu var det dags för ännu ett test. Den här gången var det ett snabbkaffe: Gevalia Millicano. Tydligen ska det vara tillsatta hela, malda bönor som ska ge en fylligare smak. Jag dricker det mesta sorters kaffe, men snabbkaffe dricker jag sällan. Smaken tyckte jag var helt ok; som vilket annat kaffe som helst. Det enda negativa jag egentligen kan säga är att det lämnar en sträv smak i munnen, vilket "riktigt" kaffe inte gör, men det är så lite så det stör mig inte alls. En väldigt positiv sak med snabbkaffet är speciellt nu på sommaren när man vill göra iskaffe. Då kan man själv välja hur starkt man vill ha kaffet och tillsätta mer efter hand. Dessutom kan man göra en mindre mängd starkare kaffe och sedan blanda upp med mjölk och is. Då slipper man vänta på att kaffet ska svalna.

No comments:

Post a Comment