Tuesday, January 24, 2012

GI dag 2

Gårdagen gick bra. Jag avslutade med rostade nötter som åts fortfarande varma. Hur gott är inte det! Hela dagen kände jag mig mätt och jag kände att jag inte fått in matrytmen ännu - jåg åt t.ex. lunch när klockan var nästan 4!

Idag började jag dagen enligt schemat med en liten skål yoghurt, som för ovanlighetens skull inte var av den absolut megalättaste sorten jag kunde hitta utan en lagom yoghurt på 3% fett. Yoghurten toppade jag med nyrostade nötter och några torkade aprikoser. Till det åt jag ett ägg och drack en mugg te och ett glas c-vitamin. Jag har alltid varit lite emot att ta vitamintillskott. Speciellt c-vitamin men om jag nu ska följa boken så ska jag verkligen försöka följa den så noga jag kan. Annars vet jag ju inte om resultatet beror på mina ändringar eller på att det helt enkelt inte funkar för mig.

Jag kan verkligen rekomendera att skippa lättyoghurten och börja med 3%. Den är så mycket krämigare och godare och så mycket mer tillfredsställande för att inte tala om mättande. Hellre en liten tallrik 3%ig yoghurt än en stor tallrik 0.1%ig.

Sen var det dags att träna. Jag har gjort det till en vana att gå på samma skivstångspass varje tisdag. Skivstång är lagom svettigt men mycket mer ansträngande för musklerna.

Till lunch var det dags igen. En burk tonfisk blandades med två hackade ägg och ca 2 msk citronmajonäs och lite hackad gurka. Mmm.. jag har alltid älskat tonfiskröra. Det är min favoritblandning i smörgåstårta men det var en hel del mat. En halv skål full. Inte går man hungrig i alla fall. =)

Till middag blev det stekt karrékotlett med ungsrostade grönsaker toppade med oliver och fetaost. Dock ingen bild på detta.

No comments:

Post a Comment