Monday, January 23, 2012

Petra testar GI

Nfikenheten tog över till slut. Efter träningen en dag så smet jag in på second hand affären som ligger precis under gymmet. Där hittade jag en massa intressanta saker, främst en mängd billiga böcker som jag ville läsa. Jag började plocka på mig saker, men så sa jag till mig själv att jag borde börja med en bok och sen - när jag läst ut den - så kan jag köpa en till. Annars blir det så lätt at tböcker bara blir liggande här hemma, så jag valde snällt ut Ola Lauritzsons bok "GI i praktiken". Jag hade inte behövt oroa mig. Inom en vecka hade jag läst ut boken. Den är skriven på ett sådant sätt att jag ville läsa snabbare för att komma till nästa sida, och nästa, och nästa. En faktaspäckad bok som verkligen väckte min nyfikenhet för GI. Så idag börjar jag mitt test. Jag ska testa GI under några veckors tid, följandes Lauritzsons dag för dag meny. Jag börjar på fas 1 - inte för att jag behöver gå ner några otroliga mängder i vikt, men mer för att känna på hur det känns och för att "rensa" kroppen.

Idag är alltså dag ett och på frukostschemat stod omelett med lök, paprika, tomat, ost och skinka. En omelett gjord på två ägg, "Det blir ju så lite", tänkte jag. Men efter ca två tredjedelar av min frukost kände jag mig faktiskt mätt. Jag som vanligtvis aldrig känner mig mätt och väldigt sällan hungrig. En tillfällighet eller? Det återstår att se..

Frukost dag 1:

No comments:

Post a Comment