Saturday, January 28, 2012

GI dag 6

Jag saknar mina gamla vanor. På något sätt känns det bättre för mig att äta mindre hela veckan och sen kunna unna mig något - vad jag än är sugen på - någon dag när det är något speciellt. Just nu vill jag så gärna köpa något gott till bion ikväll. Jag har köpt lite fläsksvål och nötter, men problemet är ju att i princip alla smaksatta nötter innehåller stora mängder mjöl av något slag och ofta även socker. Så inte så mycket att välja på. Dessutom innehåller vissa nötter för mycket kolhydrater för fas 1 som jag är i nu. Men jag håller ut dessa två veckorna i alla fall och sen kan jag avgöra vad jag vill fortsätta med sen. Jag tror nog att man känner så här så fort man tas ur sitt element, sina gamla vanor, och tvingas tänka om och ändra sina rutiner. Det är tidskrävande till en början.

I alla fall. Frukosten i dag var väldigt annorlunda för mig, nämligen ägg benedict gjord på en halv skiva pumpernickelbröd, två skivor skinka, ett pocherat ägg och hemgjord hollandaisesås. Det som är kul med att testa andra personers menyer och vanor är att man får prova på nya saker. Efter tre timmar var jag dock hungrig igen. Det är första gången jag varit hungrig sedan jag började med GI. Men då var det dags för lunch. En riktigt lyxig grekisk sallad.


Förresten igår stod proteinshake på mellanmålsschemat. Jag följde receptet och insåg inte förrän jag var klar att det var tänkt att jag skulle dricka nästan en hel liter! Här är mixerskålen med drickan. Och då har jag redan druckigt ett full glas!

No comments:

Post a Comment