Wednesday, January 25, 2012

GI dag 3 - det börjar kännas

Jag ar ju kört lågkolhydratkost förut, men inte så här strikt så jag trodde väl att jag skulle klara mig. Det sägs ju att dag tre är den värsta omställningsdagen och redan igårkväll märke jag av det lite grann genom att jag var väldigt trött och jag frös. Imorse kände jag mig lite tung och vid frukosten så glömde jag att försteka grönsakerna, drack nästan mitt te med socker i och glömde mitt c-vitamin brus. Efter många om och men så fick jag i alla fall ihop min frukost. Är det en tillfällighet eller på grund av kosten? Nåja, sen bar det i alla fall iväg för att träffa en kompis över en välbehövlig kopp kaffe. En kaffe och en värktablett blev det för jag hade huvudvärk. Du vet en sån där huvudvärk så att om du skakar på huvudet så känns det som om hjärnan åker runt inuti huvudet och slår i skallen.

Nu på kvällen känner jag mig lite sötsugen och törstig. Jag som inte brukar känna sötsug. Kanske är jag mer påverkad av socker än vad jag tidigare trott? Men jag fick i alla fall äta ett äpple som kvällsmål. Jag älskar mina granny smith. Tänk att jag för mindre än ett år sedan inte kunde äta äpplen för att jag tyckte att det "kryllade" av kalorier. Nåja, oavsett så tror jag att jag kom undan med rätt så lindriga avvänjningssymtom så jag ska inte klaga. =)

På menyn idag stod i alla fall äggröra till frukost som jag åt med skinka, lök, paprika och tomat. visst var äggröran god och krämig men det blir så lite äggröra på två ägg. Då set ju omeletten mycket mer ut.

Till lunch blev det en krämig spenatröra med creme fraiche och kallrökt lax. Svårt att hinna med att äta när man dessutom ska ha ett liv mellan måltiderna.

No comments:

Post a Comment