Tuesday, January 31, 2012

GI dag 9

Jag mår gott. Ola Lauritzson ger mig god mat. =) Sen sist har jag bland annat ätit det här;

Dag 7 Frukost - 2 stekta ägg, bacon, stekt svamp & tomat


Samma dag var jag och klättrade på klätterklubben. Det var första gången för mig och efter 2 ggr upp för väggen så var mina gripklor helt slut! Men med lite motivation klarade jag att klättra upp en tredje gång.

Igår var frukosten 2 pocherade ägg, lite olika ostar, gurka och dijonsenap. Det såg lite mesigt ut på tallriken men jag litar på Lauritzson. Igår var dock första gången på länge som jag faktiskt varit hungrig strax före lunch. Lunchen bestod av ugnsgratinerad aubergin med köttfärs. Ser lite lyxigt ut, eller hur?


Imorse hade jag lite mer bråttom än jag brukar och som om Lauritzson visste detta så bestod frukosten av en proteinshake och en macka med smör, ost och skinka. Jag har förresten listat ut hur jag tycker om min proteinshake. Istället för att dricka nästan en liter tunnt utspädd mjölk med vatten så tar jag 2-4 msk proteinpulver, ca 4 krossade isbitar, en deciliter mjölk och en deciliter vatten och en halv matsked sötningsmedel. Då blir det ungefär som en milkshake. Krämig och god och lagom söt.

Lunchen idag bestod av rökt makrill. Jägarrökt hette den till och med. Gott men mättande. Jag mäktade inte äta upp hela portionen utan en del av makrillen ligger nu i frysen. Det kan nog bli gott att ha på mackan någon dag.

Ett mellanmål fastnade också på bild idag. En röra gjord på hackad lök, creme fraiche, stenbitsrom, citronsaft och en halv grovhackad avokado. Jag älskar avokado. Mmm...

No comments:

Post a Comment