Friday, February 3, 2012

GI dag 12

Dag 11 och de går väl fortfarande rätt så bra. Jag märker att jag har börjat fuska lite. Jag tar några nötter mellan måltiderna, eller en skiva ost(mindre kolhydrater) fast jag egentligen inte är hungrig, mest sugen eller rastlös. Nåja, nu tycker jag det är dags för lite mer matprat.

Frukost dag 10 var en lyxig omelett på två ägg, ost och lite andra godsaker. Jag tycker nästan det smakar som varma mackor när man har ost i omeletten. Inte illa.


Lunchen blev inte av, jag skulle ut senare så det fick bli en tidig middag istället. Biff stroganoff. Sedan när jag kom hem lev det ett mellanmål i form av skivad tomat och mozzarella med lite olivolja och balsamvinäger ringlat över. Precis som på reklamerna. =) Det är något som jag aldrig trodde att jag skulle äta som mellanmål.

Igår gick jag faktiskt på en morgonpromenad! Ovanligt för mig att gå ut och gå innan frukost men jag hade låtit bli att köpa hem frukosten med vilje, så jag var så illa tvungen. Det var hemskt vad det tog emot att gå. Jag var alldeles seg och trött, men det blev bättre efter en stund. Frukosten var rätt så ovanlig för mig. Fast jag brukar iofs inte äta något av det som stått på min meny till frukost. En burk makrill i tomatsås och två ägg var det i alla fall. Tyvärr fick jag tag på abbas i fyllig tomatsås som innehåller socker. Man får akta sig och läsa innehållsförteckningarna!

Till lunch skulle det bli spenatsoppa, men det blev mer som en varm spenatgröt vilket inte heller var helt fel. Jag serverade med en klick naturell färskost som verkligen var pricken över i:et.

Middagen blev köttbullar med guacamole. Jag måste säga att jag älskar avokado och efter många försök har jag verkligen hittat ett toppenrecept. Jag är nöjd. =)


Så slutligen, idag bjöds jag på en, för mig, ännu märkligare frukost. Stekt sill! Jag älskar ju sill så jag hade inget emot det. I boken varnades jag för att doften oumbärlig så jag skickade ner min sambo att äta först(han är inte direkt en fiskfantast). Det visade sig dock att doften inte var speciellt stark. Det luktade bara fisk..

Till lunch gjorde jag en kyckligwok...näe, det blev skaldjurswok istället, men protein som protein. Jag hade ingen tinad kyckling att använda. Ett varningens ord dock; krabbpinnar kan innehålla väldigt mycket kolhydrater - jag läste detta medan jag åt och fick snällt pilla bort dem. För enkelhetens skull åt jag en köttbit med örtsmör och resterna av guacamolen till middag.



Åh, jag glömde nästan. Jag är ett fan av bodyrock oc nu har Zuzana, en av grundarna och "instruktören" under största delen av communityns existens skapat sig en egen youtubesida där hon lägger upp ZWOW - Zuzana's Workout of the Week. Jag testade den som hon lade upp idag. Dock misstolkade jag en övning och gjorde därför dubbelt så många push ups som man skulle enligt rutinen, men det är ju inte något jag direkt beklagar.

ZWOW 3 tid: 23:32

Over and out.

No comments:

Post a Comment