Monday, April 16, 2012

Träning, motivation och lek

Tjena
Här sitter jag och mumsar på te. Nu har det gått en vecka på min utmaning. Jag känner mig redan lite smalare, speciellt om magen, fast det kan bero på att jag åt så mycket godis i påsk att magen var helt i kolhydratschock och uppsvälld. Oavsett så känns det skönt att vara på rätt spår igen. Jag har, for your information, följt min plan och tränat som jag skulle varje dag. Nu är 25% av min utmaning avklarad.

En tråkig sak är dock att jag känner att jag inte utvecklas som jag vill vad gäller styrka, jag har stannat upp. Det känns som jag börjar bli lat samtidigt som jag ju tränar varje dag. Mina muskler känns bara så sega. Ofta känns det som mjölksyra i armarna på morgonen redan innan jag börjar träna. Jag börjar undra om det kan bero på pollen som hänger i luften nu. Jag är, vad jag vet, inte pollenallergiker men det finns i släkten så jag kan ju vara lite känslig även om jag inte får alla de hemskaste symtomen, kanske?

Det är tur att jag har hittat en sådan härlig community som får mig att vilja fortsätta. Jag hade nog inte fortsatt med Bodyrock så länge som jag gjort om det inte varit för denna sida och Bodyrockarna som jag träffat där. Sidan heter Fitocracy och går ut på att man tränar och sedan loggar man vad man har gjort på deras sida. Detta räknas om till poäng som i sin tur omvandlas till levels ups. Det finns också quests och achievements - t.ex. att lyfta en viss procent av sin kroppsvikt i en specifik övning. Det hela är helt för skojs skull och för mig är det i alla fall peppande att se hur mycket poäng man kan skrapa ihop. Eller se om man kan klå tyngviktarna i en challenge. =) Ni hittar sidan här: http://www.fitocracy.com 

Lite frukost, jag älskar den här blandningen av nötter och torkad frukt. Mums!

No comments:

Post a Comment