Monday, October 21, 2013

Proteinrikt wrap-bröd

Jag har av någon anledning varit sugen på wrap-bröd på senaste tiden. Jag vet inte varför - det är inte riktigt min grej, men idag tänkte jag i alla fall ge mig på det. Jag har kollat runt på några av mina favorit-bloggar och hittat en del intressanta, men jag kände inte riktigt för att ha kokosmjöl i mitt bröd(det är ju lite sötaktigt) så jag fick helt enkelt hitta på ett eget! Resultatet blev ett "bröd" som är något mellanting mellan omelett och crépes i smaken och det håller ihop jättebra. Jag är helt nöjd med mitt första försök i alla fall. Tror jag kommer använda detta i framtiden när vi äter tacos och liknande.

1 wrap:
0.5 dl äggvita
1 msk havremjöl
1 msk kasein naturell
1 krm bakpulver
en nypa salt
peppar
(vitlökspulver)
1-2 msk vatten för konsistensen

Blanda alla ingredienser i en liten skål och vispa ihop.
Hetta upp en stekpanna till medelvärme. Häll i smeten och vicka runt pannan så det brer ut sig.
Stek i 1-2 min på varje sida tills smeten stelnat och wrapen börjar få färg.

Jag skulle nog ha stekt min lite hårdare - ser lite blekt ut!
Fyll med vad du nu vill. Jag hade inte så mycket kul hemma så det fick bli lite sallad, ost, kalkon och en klick philadelphia med någon god smak.

Näringsvärde för en wrap(utan fyllning):  70 kcal, 6 g kolhydrater, 1 g fett, 11 g protein

No comments:

Post a Comment