Tuesday, October 15, 2013

Svensk rapsgris

Kom med i ännu ett test. Den här gången av svensk rapsgris från Scan. Jag fick en förpackning svensk rapsgris - karré i skivor.. eller fick och fick - jag fick själv åka runt och leta efter den och den är minsann inte lätt att hitta! Men till sist fick jag tag på den - när jag var på IKEA tittate jag in på Coop som ligger brevid och där hade de en liten sektion med svensk rapsgris.

Vi valde att steka karréerna i stekpannan. Göra en brunsås(mannen gjorde sin American style brunsås) och låta karréerna puttre i den i några minuter. Vi serverade det hela med sallad och couscous. Visst blev det gott. Karréerna hade jättegod smak, men skillnaden om man jämför med vanlig karré var inte jättestor. Inte direkt en prisvärd uppgradering. För svensk rapsgris är ju oftast lite dyrare.

Så.... så kan man också göra..

No comments:

Post a Comment