Monday, May 2, 2011

Min middag

Pasta penne med en sås på milda mat, champinjoner och köttrester. En rejälv portion blev det. Tyvärr kan jag inte motstå pasta men jag är ändå stolt att jag inte tog mer. Det är tack vare att jag envisas med att allt ska få plats på tallriken på en och samma gång. Annars brukar vi i vår familj börja med bara sallad och sen gå över till den "riktiga" maten. Då är det ju lätt att lassa upp..


Stor skillnad på portionsstorleken till frukost och lunch jämfört med middagen. Jag borde jobba på att minska storleken på middagen.



Dagens träning bestod av en liten runda med powerwalk/jogg varvat(13 min powerwalk, 7 min jogg). Det var allt jag hann med innan jag var tvungen att bege mig till Friskis där jag körde en timme medeljympa. Innan jympan värmde jag upp med 5 min crosstrainer med TUNGT motstånd och efter jympan körde jag ca 15 min styrketräning.

No comments:

Post a Comment