Sunday, May 1, 2011

Shock!

Imorse när jag ställde mig på vågen fick jag en CHOCK! Den visade på 56.4 kg - vart kom det ifrån? Veckan innan påsk vägde jag 53 kg och i fredags vädge jag 54.4 kg.

Jag menar, visserligen åt jag indiskt till lunch i fredags och en kula glass på eftermiddagen. Sen igår grillade vi och åt korv med bröd, potatissallad och tunnbröd.

Jag är inte så naiv att jag tror att jag ska gå ner i vikt under en sådan helg, men jag förväntar mig inte heller att gå upp 2 kilo. 2 kilo är ju ca 14000 kalorier ÖVER mitt dagsbehov och det tror jag inte jag skulle klara av att äta på 2 dagar utan att spricka. Kanske om jag drack olja eller käka smör direkt ur förpackningen, men det kan jag meddela att jag INTE har gjort.

Hej, förresten.
Jag heter Petra och det här är min blogg. Här ska jag försöka dokumentera lite ur mitt liv för att motivera mig till att nå mina mål. Jag vill ha trimmade muskler och tillräckligt låg fetthalt att man kan ana det.
Jag har tränar regelbundet ett tag och håller koll på vad jag äter men mitt problem är att varje gång mitt mål är inom sikte så släpper jag taget och förstör allting.

Senast kom jag ner till 52 kilo som är min målmaxvikt och dagen efter, och under hela påskveckan kämpade jag hårt för att förstöra det igen. Veckan efter påsk vägde jag åter 54.5 kilo. Fy va surt. Just då kände jag att jag behövde släppa kontrollen och bara slappa.. men jag måste lyckas hitta något mellanting.

Bloggen kommer väl inte enbart att handla om min hälsa utan jag kan tänka mig att dela med mig av andra delar av mitt liv också. Vi får se vad det blir av denna online scrapbook.

No comments:

Post a Comment