Sunday, May 1, 2011

Powerwalk

Idag blev det en halvtimmes powerwalk bort till min gamla ridklubb. Där stannade jag och tittade lite på pållarna innan jag vände och powerwalkade hem igen. Så totalt ca en timmes powerwalk.

Idag körde jag också ett pass som Zuzana knåpat ihop. Zuzana och Freddy har bloggat länge om sin fitness och de har byggt upp en fantastisk webbsida och community. Dagens pass bestod av tre olika övningar som man skulle utföra så många som möjligt av under 6*30 sekunders intervaller. Intervalltimern ställdes in på 6 omgångar av 10 resp 30 sekunders intervaller.

1. Plank jump & reptile - Mina reps: 8, 9, 8, 10, 10, 9

2. 5 Diamond push-ups

3. Leg lift and toe touch - Mina reps: 6, 5, 6, 6, 6, 6

4. 5 Reverse push-ups(pull-ups) - Här fick jag köra vanliga push-ups där jag sänkte långsamt och gick upp snabbt.

5. Sandbad sumo squat and leg lift - Jag har ingen sandbag så jag tog mina hantlar och höll vid axlarna. Mina reps: 12, 15, 15, 13, 14, 14

Om ni är sugna på denna work-out eller vill veta mer om Freddy och Zuzana så kan ni hitta deras blogg här: http://www.bodyrock.tv/

No comments:

Post a Comment