Saturday, September 17, 2011

Det blev lite bakning i alla fall. Igår när pojkvännen var på kurs så passade jag på eftersom vi hade ett paket jäst som ändå höll på att bli gammalt. Jag bakade lite sirapsrutor som nu den som vill kan äta till frukost. Jag åt en idag. I vanliga fall brukar jag inte äta mjukt bröd men hembakat bröd som jag dessutom har gjort själv - då måste majag ju åtminstone prova en. Trots att det inte finns minsta antydan till fiber eller andra nyttigheter i brödet!



Gårdagens middag var också supergod. Vi passade på att grilla när det för en sekund inte regnade. Till det serverades bearnaisesås och ugnsrostad potatis och, som alltid, en god sallad.



Jag kan även vittna om att det åts en och annan pannkaka med vispgrädde och sylt till middag i torsdags. Fast jag tycker förstås att det smakar bäst med bara pannkakor och socker. De smakerna i kombination är barndomsminne för mig.

Så som ni ser så har de senaste dagarna inte direkt varit av det nyttigaste slaget men man måste ju leva också. =)

Dessutom har jag varit på gymmet fem dagar den här veckan. Jag gick på de tre pass som jag planerat att gå på, men det var ju även öppet hus så jag passade på att ta med pojkvännen på ett cirkelgym pass på torsdagen och idag tog jag med mig en kompis på aerobics. Det var första gången jag körde aerobics så det blev väl inte så jätteintensivt men jag hade kul ändå och svettades bra mycket mer än vad jag tyckte att jag borde ha gjort.

Nu känner jag mig allt lite sliten så nu blir det nog lite vila från gymmet. I alla fall imorgon! Kanske är det dags för en drink?

No comments:

Post a Comment