Sunday, September 11, 2011

Frukost och icke-Zumba

Dagens frukost fick bli en skål kruskahavregrynsgröt med lite frusna jordgubbar och bananer som jag hällde i mot slutet så att de fick tina. Igår hade vi taconight ock efter det filmmys med chipsresterna så imorse när det var dags för frukost så var jag fortfarande mätt, eller i alla fall inte hungrig - därav den lilla frukosten. Kanske dumt att använda kruskakli när man ändå inte vill äta så stor mängd men jag tycker verkligen om den där rustika smaken och känslan som kruskakliet tillför.



Efter frukost var det dags för Zumba. Studiefrämjandet hade en prova-på dag så att man kunde testa alla möjliga saker bl.a. Zumba, Flamenco, Salsa och de hde även informationsmöte för foto- och teckningskurser osv. Jag tyckte det skulle bli skönt att få röra på sig lite efter fredagsmyset, men när jag kom dit så visade det sig att instruktören för Zumban i sista minuten sjukanmält sig, så det blev ingen Zumba för mig. :( Jag gick dock tillbaka senare på eftermiddagen och dansade lite Linedance.

Jag har varit inne på att dansa Linedance förut, men jag tror ärligt talat inte att det är något för mig att gå på linedance-kurs en gång i veckan. Då går jag nog hellre på Zumba, eller någon annan med intensiv dans. Jag hade nog rätt roligt i alla fall för de 40 minuterna som vi dansade gick väldigt snabbt.

Imorgon tänkte jag göra stekt gröt så ikväll förberedde jag genom att koka lite gröt. Jag har provat stekt gröt en gång förut men då var jag lite besviken. Nu har jag, efter att ha läst många bloggare som älskar det, bestämt mig för att ge det en andra chans.

No comments:

Post a Comment