Thursday, September 8, 2011

Nuked Apples med mera

Igår kväll, efter att jag och älsklingen tagit en lång promenad genom stan så kände jag för ett kvällsmål för att avrunda dagen. Jag var fortfarande lite inne på äpplen efter att ha ätit äpplepaj två dagar i rad så jag skalade och skivade ett äpple som jag sedan slungade i rikligt med kanel, la i en skål och körde i micron tills de var mjuka. Jag passade också på att smaka dumleglassen som jag köpte från Hemglassbilen. Jag älskar Dumle! Och glassen var väldigt god den också även om Dumlegodis i ren form lätt slår det. :p



Till frukost idag blev det 3 knäckisar. Jag älskar att blanda mina knäckemackor så det blev en med kalkon, en med skinka och sist baconleverpastej med bostongurka. Men som jag slänger grönsaker runt om mig! Även de som hamnade utanför mackorna slank så klart ner.



Jag tycker också att jag förtjänar en klapp på axeln. Jag har nämligen både lagat och ätit lunch idag. Det hör inte till vanlighterna nuförtiden! Jag blev bara så nyfiken på ett recept som snurrar runt på de olika hälsobloggarna. Jag tror att nästan alla hälsobloggare har provat kesokaka förut. Jag hittade receptet på Filibabba!s blogg. Jag använde mig av Keso Mini och lite av vätskan rann ur kakan när man skar upp den, men kakan höll ändå formen och smakade bra. Fast jag hade nog klarat mig utan mandeln och kanske toppat med något gott efter gräddningen istället.



Nu ikväll så förberedde jag en skål Davosgröt som jag tänkte prova imorgon. Jag blandade ½ dl Fiberhavregryn och ½ dl Kruskakli med 2 dl Yoggi Mini Blåbär. Jag har aldrig ätit Davosgröt förut så vi får se vad jag tycker om det.

No comments:

Post a Comment