Tuesday, September 13, 2011

Gröt gröt och åter gröt

Det har blivit så mycket gröt på sista tiden och jag måste nog skylla på min pojkvän den här gången. Jag hade en period då jag hade svårt att tvinga mig själv att äta. Då sa han att jag alltid kunde ta en skål gröt - det är inte så kaloririkt, det är nyttigt och enkelt och sedan dess har jag gjort just det; Tagit en skål gröt när jag inte vet vad jag vill äta. Jag är glad att han motiverar mig till bra matvanor i alla fall, min älskling. Han respekterar verkligen mina mål. =)

Idag blev det åter igen en variation på min vanliga fiberhavregryn- och kruskakligröt. Jag kokade upp en gröt på grahamsmjöl, kruskakli och vatten. Gott och med en konsistens mellan havregryn- och mannagrynsgröt.



Tänkte också passa på att tipsa alla Malmöbor om att i helgen så kan man gå gratis och prova på att träna på Friskis och Svettis - det är nämligen öppet hus och de har även satt in extra pass så att fler ska få chansen att prova på. Dessutom så kan alla medlemar på Friskis och Svettis ta med sig en vän till ett pass gratis under hela denna vecka så om ni känner någon som tränar på Friskis så kanske ni ska passa på att bjuda dem på en tårtbit samtidigt som ni bjuder på era bästa puppy eyes.

No comments:

Post a Comment