Friday, September 9, 2011

Jag fulkomligt älskar doften av fisk. Speciellt rökt fisk. Så när vi kom till fiskaren i Smygehuk idag så började jag dregla direkt. Tyvärr så blev det ingen gudomlig rökt lax, ål eller sill idag utan "bara" vanlig, rå smörfiks och lax, men det är inte illa det heller!



Till frukost blev det Davosgröten som jag förberedde igår, toppat med russin, sultanrussin och rostade solrosfrön. Smaken på gröten var väl ok om än lite besk men det beror nog mer på kruskakliet som jag hade i. Jag har nämligen alltid en skopa kruskakli i min gröt. Jag tror beskheten försvinner när man kokar dem - vilket man inte gör med Davosgröt. Jag får helt enkelt prova utan kruskakli någon gång.



...och så är det ju fredag. Och på det temat så blev det en fusk-daiquiri gjord på 4.5 cl vit rom, ungefär hälften så mycket citronsaft och resten Sprite Zero. Helt godkänd och utan de extra kalorierna som man får från sockerlagen i en vanlig Daiquiri. Drinkar innehåller ju nog med energi som det är.

No comments:

Post a Comment